No nyt on vauvan haalarikin täysin valmis. Ohjetta otin kevään 2011 Novitasta, mutta eihän tää ihan sellanen oo. Ensinnäkin ärsyttää, että Novitan ohjeissa esim. kokoon 60 on monta eri mittaa, siis jokainen ohje on erikokonen. Miks ei vois tehä yhtenäistä mittataulukkoa ja sit vaan suunnitella erilaisia malleja sen mukaan.

Tämän haalarin oon tehny koon 70 silmukkamäärillä, mutta muuten oikeestaan koon 60 mitoilla, kudon sen verran tiukempaa. Silti musta tuntuu, että tää on kuitenki enemmän kokoa 70 ku 60 ja sehän olis tarkotuskin. No, sen näkee sit joskus.=)

Mä en tykkää villahaalareissa vetoketjuista, joten tein tilalle nappilistat. Sit ku olin etukappaleet saanu melkein kokonaan tehtyä, ni rupesin pähkäilee, että nyt ei joku täsmää, ohjeessa on virhe. Mietin ja pähkäilin, kunnes tajusin mennä Novitan nettisivuilta kattomaan ni siellähän oli sit korjaus ohjeeseen. Ei muutaku purkamaan ja tekemään korjatun ohjeen mukaan, mutta ei se sit näyttäny yhtään hyvältä ja kaula-aukosta olis tullu kauheen ahistava, ainaki mun mielestä, ni tein sit ihan oman ohjeen mukaan.

Nyt oon kohtuu tyytyväinen lopputulokseen.=) Lahkeet kyllä vaikuttaa kauheen leveiltä, mutta ehkä ne menettelee...

Ja lankana ihan Novitan Wool.

Onneks on talvi edessäpäin, ni voi taas keskittyä vaikka sukkien kutomiseen ja pipojen virkkaamiseen...=) Ei paljon muuhun taida enää lankaa löytyä.