Voi että mua ärsyttää! Rupesin kutoo pikkumiehelle ens talveks villahaalaria 7 veljeksestä. No, ensinnäkään mistään ei löydy 92/98 kokoselle haalarin ohjetta eikä oikein housujenkaan ja neki ohjeet mitkä oon löytäny, on ohuemmille langoille. No, se ei oikeestaan haittaa, ku mun käsialalla 7 veljeksestä tulee 23s 10cm:lle, eli sen verran mikä on ohjeena nalle-langalle. (Siis minkälaista kanaverkkoa se oikein on jos yrittää saaha 19s 10cm:lle, niinku 7 veljeksen ohjetiheys on?Hymy)

Mutta se siis ärsyttää, että en vaan usko kuin iso siitä haalarista pitäis tehä. Olin jo 25cm toista lahetta kutonu, ku rupesin vähän mallaillee sitä pojalle. No, enstalvenahan se olis ollu jo pieni, ei muutaku purkuun.

Novitan muksuextrasta löyty ainaki yhet housut, joissa oli koko 92/98. Mutta onko sen kokoselle oikeesti lahkeen pituus 36cm ja reiden ympärys 42cm sopivat? Siis ettei oo liian isot? Auttakaa!=) Pitääköhän se lähtee kauppaan mittanauhan kanssa ja vähän ottaa mittoja sen kokosista vaatteista...

Haalaria pähkäillessä oon välillä kutonu itelle pipon. Miehellä on yks pipo, joka on mulleki hyvä (mä kyllä omin jo sen=)). Aattelin sit kutoo samalla tyylillä toisen. Ruskeeta 7 veljestä löyty sen varran, että riitti pipoon. Punasen olisin kyllä halunnu, että olis ollu sit lapasten ja kaulahuivin kans samanvärinen, mutta sitä väriä oli niin vähän enkä viiti ostaa lisää.=)

Pikkumies on nykyään oikein linssilude.=) On hiljaa paikoillaan niin kauan, että saan kuvan otettua ja sit haluaa nähä, et millanen tuli. Sitten taas takas seisomaan, että otetaan uus kuva.=)

Tää on siis se mun pipo, mut taitaa käydä paremmin pojalle ku mulle.=) Vähän on vaan iso...