...tuliki lapaset.

Viimesimmässä Novitassa (Talvi 2010) oli kantapäättömien putkisukkien ohje ja mulla oli tämmöstä lankaa...

Leivonmäellä sijaitsevalta lammastilalta lähtöisin. Sisko tän mulle joskus anto. Langassa oli suosituspuikkokoko 2-3, kudoin 3½:lla ja siltiki välillä tuntu et on liian ohuet puikot.

Rupesin siis kutoo niitä sukkia, mut ku olin jonku matkaa tehny, rupesin epäilee, et lanka ei riitäkään tarpeeks pitkiin sukkiin. Vetäsin tekeleen käteen ja päätinki tehä lapaset. Siitä onki aikaa ku oon viimeks tehny lapaset, se peukalo mua on niin muka ärsyttäny ja pitää päätellä enemmän lankoja ku sukissa.=) Mutta nyt mulla on uudet lämpöset lapaset...

Mitenköhän lapasiakin kuvais..?

On ainaki pitkät varret... Lankaaki jäi vielä, olis voinu riittääki sukkiin, mutta onhan noita sukkia ihan tarpeeks vähäks aikaa.=) Näihin meni lankaa 67g.